01:27 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

علی اصلانی

افزایش دستمزد بهترین هدیه به کارگران بود
پایگاه خبری راد: عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار بهترین هدیه به کارگران را افزایش ۴۰۰ هزار تومانی دستمزد دانست و ضمن تاکید بر نظارت دولت بر قیمت‌های بازار بر لزوم حفظ حیات بنگاه‌ها و امنیت شغلی کارگران تاکید کرد.
افزایش حق مسکن کارگران در حقوق فروردین‌ماه اعمال شود
پایگاه خبری راد: عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار ابراز امیدواری کرد: مصوبه افزایش حق مسکن کارگران در روزهای آینده از تصویب هیات وزیران بگذارد تا در فیشهای حقوق فروردین ماه کارگران اجرایی شود.
همراهی بیشتر دولت در تعیین دستمزد کارگران
پایگاه خبری راد: یک عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار از دولت خواست با درنظر گرفتن شرایط خاص اقتصاد کشور، مشکلات کارفرمایان و کاهش شدید قدرت خرید خانوارهای کارگری، در تعیین دستمزد سال آینده کارگران همراهی بیشتری داشته باشد.
حقوق یک کارگر کفاف ۱۰ روز از ماه را می‌دهد
پایگاه خبری راد: عضو هیئت مدیره کانون عالی شورای اسلامی کار از اوضاع نابسامان معیشتی کارگران گفت و خاطرنشان کرد: اوضاع کارگران در این شرایط خوب نیست و مثلاً ۹۰ درصد کارگران این روزها از خوردن گوشت محروم هستند زیرا حقوق آنها کفاف خرید گوشت را نمی‌دهد.
مشکل اصلی کارفرمایان " دستمزد " نیست
پایگاه خبری راد: عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار می گوید ۹۰ درصد مشکلات کارفرمایان در جای دیگر است و شاید ۱۰ درصد هزینه‌های آنها را دستمزد نیروی کار شامل شود، از این رو از دولت می‌خواهیم در شرایط موجود به کارفرمایان کمک کند تا فشار هزینه‌ها از دوش کارگران برداشته شود.
فاصله خط فقر و حقوق کارگران چقدر است؟
پایگاه خبری راد: عضو هیئت مدیره کانون عالی شورای اسلامی کار کشور گفت: کارگری که یک میلیون و 200 هزار تومان دستمزد دارد چگونه باید افزایش 200 درصدی قیمت‌ها را تحمل کند؟
کرایه خانه کارگران به موی یارانه‌ها بسته است!
پایگاه خبری راد: عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار می‌گوید: کارگری که ۹ ماه حقوق نگرفته به هیچ چیز دیگری نمی‌تواند فکر کند. او تاکید دارد که تاوان سوءمدیریتها و سیاست‌های غلط را نباید کارگران بدهند.
عیدی کارگران در سال 97 چقدر است؟!
پایگاه خبری راد: در حالی که همه ساله پرداخت عیدی و پاداش کارگران در پایان سال پرداخت می شود، بخشی از کارگران به دلیل سخت شدن شرایط زندگی و ناتوانی در تامین هزینه‌های معیشتی، از کارفرمایان خواسته‌اند که عیدی پایان سال را برای تقویت قدرت خرید و جبران هزینه‌های زندگی خانوار زودتر دریافت کنند.
دلیل رواج کارهای غیر رسمی مثل دستفروشی چیست؟!
پایگاه خبری راد: عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار معتقد است با حقوق‌های حداقلی که کارگران می‌گیرند، نمی‌شود زندگی کرد و هزینه‌های درمان، کرایه خانه و قسط بانک، افراد را مجبور می‌کند که به مسافرکشی و دستفروشی روی بیاورد.
فاصله بیش از 50 درصد میان حقوق مصوب کارگران با خط فقر و تورم فعلی !
پایگاه خبری راد: ما کارگرانی را می‌شناسیم که در این وضعیت از ساعت چهار تا شش و نیم صبح مسافرکشی می‌کنند بعد از ساعت هفت صبح تا چهار بعد از ظهر در کارگاه مشغول هستند و بعد از آن هم به دستفروشی مشغول می‌شوند تا بتوانند زندگی خود را بچرخانند بنابراین آرامش و آسایشی در این زندگی نیست.
مشاغل خدماتی روز به روز جذاب‌تر می‌شوند+سند
پایگاه خبری راد: بررسی‌های آماری نشان می‌دهد که سهم اشتغال در بخش خدمات در تابستان امسال به مرز ۵۰ درصد رسیده که از افزایش تعداد شاغلان این بخش نسبت به دو بخش صنعت و کشاورزی حکایت دارد.
واریز کمک جبرانی دولت به حساب سرپرستان خانوار
پایگاه خبری راد: یک مقام مسئول کارگری با اشاره به افزایش نرخ ارز و درآمدهای دولت ابراز امیدواری کرد که ترمیم حقوق و دستمزد کارگران،کارمندان و بازنشستگان به جریان بیفتد. او پیشنهاد کرد کمک جبرانی دولت به کارگران به حساب یارانه آنان واریز شود.
کاهش 53 درصدی قدرت خرید کارگران در 7 ماه اخیر
پایگاه خبری راد: عضو هیئت مدیره کانون عالی شورای اسلامی کار کشور با اشاره به کاهش شدید قدرت خرید کارگران گفت: ما هر روز شاهد افزایش قیمت هستیم این افزایش در هر چیزی که سر سفره کارگران است رخ می‌دهد.
فارغ‌التحصیلان کدام رشته‌ها بیکارترند؟
پایگاه خبری راد: مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت کار در گزارشی اعلام کرده که نرخ بیکاری در سال ۱۳۹۶ نسبت به سال قبل ۰.۶ درصد کاهش یافته است.
آنچه باید در مورد بیمه بیکاری بدانید
پایگاه خبری راد: برابر قانون، تنها افرادی می‌توانند از مقرری بیمه بیکاری استفاده کنند که به‌صورت غیرارادی از کار بیکار شده و خروج از اشتغال به اراده و خواست آن‌ها نبوده باشد؛ بنابراین کارگرانی که برخلاف میل و اراده خود بازخرید شوند ولی آماده کار باشند، از مقرری بیمه بیکاری بهره‌مند خواهند بود.